Szukaj

  • Bądź na bieżąco:

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Wydawnictwo POWIDOKI

Data ostatniej aktualizacji: 11 października 2019 r.

Drogi Użytkowniku!

Poniżej znajdziesz regulamin sklepu internetowego wydawnictwopowidoki.pl, w którym zawarte zostały informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży, formach dostawy i płatności dostępnych w sklepie, procedurze odstąpienia od umowy, czy postępowaniu reklamacyjnym.

Przed rozpoczęciem korzystania ze sklepu internetowego wydawnictwopowidoki.pl Użytkownicy są zobowiązani zapoznać się z treścią Regulaminu.

§ 1

Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Wydawnictwo POWIDOKI dostępny pod adresem internetowym www.wydawnictwopowidoki.pl prowadzony jest przez Magdalena Żubrowska prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MAGDALENA ŻUBROWSKA wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9880103428 REGON 366483199
  2. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§ 2

Definicje

  1. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym http://wydawnictwopowidoki.pl.
  2. Strona - strona internetowa dostępna pod adresem http://wydawnictwopowidoki.pl.
  3. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
  4. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „MAGDALENA ŻUBROWSKA”, z siedzibą w Poznaniu (60-161), przy ulicy Smardzewskiej 17/7, NIP 9880103428, REGON 366483199.
  5. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  7. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  8. Umowa na odległość - umowa zawierana lub zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  9. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosownie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
  10. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Konto - konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  12. Formularz Rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  13. Formularz Zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  14. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  15. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane do zakupu przez Klienta Produkty, a także w którym istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

§ 3

Kontakt ze Sklepem

  1. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  2. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00-18.00.
  3. Adres Sprzedawcy: Smardzewska 17/7, 60-161 Poznań, Polska
  4. Adres e-mail Sprzedawcy: wydawnictwo.powidoki@gmail.com
  5. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 793 976 988
  6. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 15 1160 2202 0000 0003 6677 0435

§ 4

Wymagania techniczne

  1. Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet,
    2. standardowy system operacyjny,
    3. standardowa przeglądarka internetowa, np. Safari lub Google Chrome,
    4. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
    5. włączona obsługa plików cookies,

§ 5

Ogólne zasady funkcjonowania Sklepu

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

§ 6

Zasady składania Zamówienia

  1. Sklep działa 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia.
  2. W ramach Sklepu Sprzedawca udostępnia dwie drogi składania zamówień:
    1. za pośrednictwem Strony oraz
    2. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: wydawnictwo.powidoki@gmail.com.
  3. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem Strony należy:
    1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
    2. zalogować się na Konto lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
    3. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać sposób dostarczenia Produktu (rodzaj przesyłki), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
    4. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”, albo – w przypadku konieczności potwierdzenia zamówienia przez Klienta - kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
    5. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
  4. W celu złożenia Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać wiadomość e-mail na adres wydawnictwo.powidoki@gmail.com, w wiadomości tej podając następujące informacje:
    1. zamawiany Produkt lub Produkty,
    2. ilość zamawianych Produktów,
    3. dane niezbędne do realizacji zamówienia:
      1. imię i nazwisko lub firmę,
      2. adres dostawy,
      3. numer telefonu,
      4. wybrany sposób wysyłki towaru,
      5. sposób płatności,
      6. w przypadku składania zamówienia przez klienta niebędącego osobą fizyczną – należy wskazać osobę fizyczną odpowiedzialną za kontakt ze Sprzedawcą.

§ 7

Formy dostawy i metody płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
    1. Przesyłka pocztowa zwykła lub priorytetowa,
    2. kurier DHL

2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:Płatność przelewem na konto Sprzedawcy

  1. Płatności elektroniczne
  2. Płatność kartą płatniczą Visa, Visa Electron,MasterCard, MasterCard Electron, Maestro

3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.

4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.

§ 8

Realizacja zamówienia

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie zgodnie z § 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
  5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, w braku oświadczenia Klienta, terminem dostawy jest co do zasady najdłuższy podany termin. W przypadku tym Klient przy składaniu Zamówienia ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściami lub też dostarczenia wszystkich Produktów dopiero po skompletowaniu całego zamówienia.
  6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  7. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
  8. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  9. Dostawa Produktów odbywa się tylko na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  10. Dostawa Produktów do Klienta jest odpłatna. Koszty dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

§ 9

Odstąpienie od umowy przez Konsumenta

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość ze Sprzedawcą, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2019.134 t.j. z dnia 2019.01.23). W razie odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umowy:
    1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    3. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    4. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy,
    5. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  3. Bieg terminu określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
      2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
    2. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta pisemnego oświadczenia listem przed upływem tego terminu.
  5. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem
  6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  7. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
  10. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać: określenie adresata (zgodnie z danymi podanymi poniżej) datę zawarcia umowy, datę odbioru towaru, imię, nazwisko oraz adres Klienta, informację o przedmiocie umowy, datę sporządzenia oświadczenia oraz stwierdzenie, że Klient odstępuje od umowy zawartej ze Sprzedawcą, oraz winno być podpisane.
  11. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, dostępnego pod adresem https://cdn.shoplo.com/4250/files/formularz-odstapienia-od-umowy.docx, jednak nie jest to obowiązkowe.
  12. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać listownie w wersji pisemnej pod następujący adres:

Magdalena Żubrowska

Wydawnictwo POWIDOKI

ul. Smardzewska 17/7

60-161 Poznań

§ 10

Odpowiedzialność za wady

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu produkt wolny od wad.
  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
  3. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący może:
    1. żądać wymiany produktu na wolny od wad,
    2. żądać usunięcia wady,
    3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  4. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  5. Kupujący może skorzystać z formularza reklamacyjnego, dostępnego pod adresem https://cdn.shoplo.com/4250/files/formularz-reklamacyjny.docx, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
  7. Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Kupującego reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
  8. Szczegóły dotyczące rękojmi Sprzedawcy za wady regulują przepisy Kodeksu cywilnego (art. 556 – 576).

§ 11

Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w celu obsługi konta użytkownika, realizacji zamówienia oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu umowami sprzedaży.
  3. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://wydawnictwopowidoki.pl/strona/polityka_prywatnosci.

§ 12

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą,
    3. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
  3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 13

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  3. Kupujący, którzy posiadają Konto w Sklepie o każdej zmianie Regulaminu zostaną powiadomieni pocztą elektroniczną na adres e-mail przypisany do konta. W przypadku braku akceptacji treści nowego Regulaminu, Kupujący ma prawo w każdym czasie wypowiedzieć umowę o prowadzenie konta poprzez usunięcie konta lub złożenie Sprzedawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie, o wypowiedzeniu umowy o prowadzenie konta.
  4. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 11 października 2019 r.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów